Kom med i ett glatt gäng – kandidera nu! | Sverigedemokraterna i Uppvidinge

Kom med i ett glatt gäng – kandidera nu!

Nästa årsmöte för SD Uppvidinge närmar sig!

Söndagen 24 Januari går det av stapeln, mer information kommer i andra kallelsen senast 14 dagar före årsmötet.

Vid detta årsmöte kommer det att väljas ett antal distritsårsmötesombud. Vi i styrelsen ser helst att SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT kandiderar till distriktsårsmötesombud. Som ombud har du möjligheten att rösta vid distrikt Kronobergs nästa årsmöte i vår. Om du vill hjälpa oss med detta så sänd ett mail till bengt.wrana@sd.se med texten: ”Jag, [namn], kandiderar till distriktsårsmötesombud.”

Om du dessutom vill hjälpa till med att utveckla SD Uppvidinge i en spännande tid där vi nu går in i förberedelse för valet 2022 så är det dags att kandidera till styrelseuppdrag nu och senast 1 dec. Du kan även nominera någon som du tycker skulle passa bra som styrelsemedlem. Om du är duktig på digitala redskap, rörlig bild, textförfattning eller har erfarenhet av föreningsarbete så får du gärna höra av dig om du vill hjälpa till även utanför styrelsearbetet!

Kandiderar gör du lämpligast genom att gå in på https://minasidor.sd.se/

och klicka på Nominering – Nominera någon. Nominera sedan dig själv och notera koden. Gå sedan in på Nominering – Dina kandidaturer och ange koden. Färdigt! Bifogat i detta mail finner du en utförlig guide. Om du har problem att logga in så kontakta Simon Bring, kontaktinfo längst ner.

Eller genom att sända ett mail med följande text till bengt.wrana@sd.se

Jag, Namn Efternamn, [medlemsnummer], kandiderar härmed till alla poster för styrelsen i SD Uppvidinge.”

Valberedningen tar sedan fram ett förslag på styrelse som de presenterar för medlemmarna på årsmötet. Om du kandiderar till samtliga poster så underlättar du för valberedningen men du kan även kandidera för enskilda poster eller flera poster.

Poster man kan kandidera/nominera till:

Alla poster, ordförande, vice ordförande, andre vice ordförande, ledamot, suppleant, revisor, revisorssuppelant

Man kan även nominera andra personer som man tror kan göra ett bra arbete i styrelsen. Det gör du genom minasidor.sd.se på samma sätt som beskrivet ovan för kandidatur men du sänder då koden i ett mail till den du nominerat.

Kandidatur/nominering kan även skickas till: bengt.wrana@sd.se

Senast den 1 december.

Om du har några frågor, se kontaktuppgifter nedan.

Varma Hälsningar, Simon Bring 0708454442 SD Uppvidinge